Eğitim Birimimiz

Kuruluş

“Gazi Üniversitesi Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliği” senatonun 2018/112 sayılı kararıyla kabul edilerek; Personel Daire Başkanlığının uhdesinde “Hizmet İçi Eğitim Birimi (Eğitim Şube Müdürlüğü)” kurulmuştur.

Amaç

Gazi Üniversitesinde görevli personelin günün koşullarına uygun olarak yetişmelerini; görevinin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışlara sahip tutum kazanmalarını sağlamak, etkinlik ve tutumluluk bilinci ile yetiştirilerek verimliliklerini artırmak, kurum kültürü ve kurum aidiyetini sağlamak,  işbirliği içerisinde sosyal faaliyetlerde bulunmalarını ve iletişim becerilerini geliştirmek,  iş hayatında meydana  gelen gelişmelere ve yeniliklere uyum sağlamak amacıyla  uygulanacak hizmet içi eğitimin hedeflerini, ilkelerini, planlama esaslarını ve değerlendirme usulleri ile diğer hususları belirlemektir.

 

Hedeflerimiz

Hizmet içi eğitimin hedefi; Devlet Memurları Eğitimi Genel Planı’nda, kalkınma planlarında ve stratejik planında öngörülen amaçlar doğrultusunda;

  1. Personelin bilgisini ve verimliliğini artırarak hizmet içinde yetişmesini sağlamak, daha üst seviyedeki görevlere hazırlamak, hizmete ilgisini en üst düzeye çıkarmak,

  2. Personeli ödevleri, görevleri, yetki ve sorumlulukları konusunda yetiştirmek,

  3. Yönetimde ve uygulamada verimlilik, tutumluluk ve etkililiğin arttırılmasını sağlamak,

  4. Yetiştirilmek amacıyla yurtdışına gidecek personeli, personelin ve Rektörlüğün gelişmesini sağlayacak yeni bilgilerin hızla arttığı alanlara yönlendirmek,

  5. Personeli, bilimsel ve teknolojik imkânları üst düzeyde kullanabilir duruma getirmek,

  6. Rektörlük personelinin, bilimsel ve teknolojik alandaki yeni gelişmeler hakkında bilgilendirilmelerini sağlamak,

  7. Personel planlamasının uygulanmasında hizmet içi eğitimden en etkin biçimde yararlanmak,

  8. İnsan kaynakları planlaması doğrultusunda, Rektörlüğün ihtiyacı olan yetişmiş insan gücünü temin etmek,

  9. Personel arasında iletişim, ilişki ve koordinasyonu güçlendirmek, güven duygusunu geliştirmek, personelin moralini yükseltmek ve hizmet alanındaki değişmelere intibakını sağlamak,

  10. Hizmetlerin tam ve zamanında kullanıcılara ulaşımını sağlayacak eğitimi vermek,

  11. Hizmette kaliteyi ve verimliliği artırmak amacıyla; yönetime katılımcı, araştırmacı, tartışmacı, sorgulayıcı, yenilikçi, problem çözücü ve bilgi sistemlerinden yararlanabilen personel yetiştirmek

  12. Personel değerlendirilmesinde hizmet içi eğitim ihtiyacını belirlemektir.

İlkelerimiz

Hizmet içi eğitimde belirtilen hedeflere ulaşabilmek için uygulanacak ilkeler;

  1. Bu Yönetmelik hükümlerine göre eğitim görevi verilecek eğitim görevlilerinin ve eğitime tabi tutulacak personelin eğitime katılmaktan sorumlu olması,

  2. Hizmet içi eğitimden yararlanmada öncelikler esas alınarak tüm personelin belirlenen hizmet içi eğitim ihtiyacına göre eğitim etkinliklerine katılması,

  3. Gerektiğinde ilgili tüm kuruluşlarla eğitimde işbirliği yapılması, bilgi, belge, araç gereç ve eğitici değişiminin sağlanması,

  4. Eğitimin, millî kalkınma hedeflerine uygun plan ve programlara dayalı olarak Rektörlüğün şimdiki ve gelecekteki amaçları, görevleri, yetkileri, sorumlulukları ve ihtiyaçları doğrultusunda ve bir plan dâhilinde düzenlenmesi,

  5. Eğitimin, etkinlik, tutumluluk ve verimlilik ilkelerine uygun olarak yürütülmesi ve sürekli olması,

  6. Eğitim yapılacak ortamların, eğitim şartlarına uygun olması, eğitimin gereklerine göre düzenlenmesi ve donatılması,

  7. Her amirin birimindeki personelin eğitiminden ve yetiştirilmesinden sorumlu olmasının sağlanması,

  8. Hizmet içi eğitim planı ve programı ile eğitim faaliyetlerinin Rektörlüğün asli görevlerini aksatmayacak biçimde düzenlenmesi,

  9. Eğitime tabi tutulan Rektörlük personelinin eğitimde kazandırılan niteliklere ve eğitime gönderilme amacına uygun görevlerde istihdam edilmeleri,

  10. Eğitimden beklenen sonuçlara ulaşılıp ulaşılamadığının belirlenmesi için eğitim çalışmaları sırasında ve bitiminde değerlendirme (anket, gözlem, mülakat vb.) yapılmasıdır.

 

background image